Deze huisregels dienen voor de handhaving van een goede organisatie waardoor onze werkzaamheden optimaal verlopen wat de kwaliteit ten goede komt. Daarnaast schept de helderheid voor u als patiënt waardoor vervelende discussies vermeden kunnen worden. Mobiele telefoons dienen, als vanzelfsprekend, tijdens een bezoek aan de praktijk uitgeschakeld te zijn.
Uw persoonlijke gegevens:
- U dient te allen tijde een geldig legitimatiebewijs (zoals een rijbewijs, paspoort of identiteitskaart) bij u te hebben.
- Dit geldt ook voor een inschrijvingsbewijs van uw verzekering, zoals een verzekeringspasje.
- Wijziging van uw persoonlijke gegevens dient u zo spoedig mogelijk aan de balieassistente kenbaar te maken.
Uw gezondheid:
- Tijdens uw eerste bezoek verzoeken wij u een vragenlijst in te vullen met betrekking tot uw gezondheid en medicijnverbruik. Deze lijst dient u volledig en naar waarheid te beantwoorden omdat dit van groot belang is om complicaties tijdens tandheelkundige behandeling en medicijngebruik te voorkomen.
- Wijzigingen ten aanzien van uw gezondheid en medicijngebruik dient u bij uw volgend bezoek kenbaar te maken.
Gemaakte afspraken:
- Als u een afspraak heeft gemaakt, rekenen wij erop dat u deze afspraak nakomt. Mocht u onverhoopt de afspraak toch niet na kunnen komen, verzoeken wij u ruim van te voren, dan wel tenminste 24 uur van te voren, de afspraak te wijzigen.
- Wanneer u niet op tijd uw afspraak wijzigt, niet op uw afspraak verschijnt of zodanig te laat komt dat uw behandeling niet meer plaats kan vinden, dan zijn wij genoodzaakt om de kosten van de verloren tijd in rekening te brengen.
- HET AFZEGGEN VAN UW AFSPRAAK PER E-MAIL IS NIET MOGELIJK.
Betaling:
- Indien u geen verzekering voor de tandarts heeft, betaalt u meteen de nota per pin in de praktijk.
- Als u een verzekering heeft voor de tandarts ontvangt u onze rekening via Infomedics die de factoring voor ons verzorgt. Heeft u vragen over de rekening dan kunt u hierover contact opnemen met Infomedics. Op de balie in de praktijk vindt u een folder van Infomedics.
Waarneming en Spoedgevallen:
- Als zich tijdens openingsuren van de praktijk bij u een spoedgeval voordoet, bijvoorbeeld een ongeval m.b.t. het gebit of acute hevige pijnklacht dan kunnen wij meestal diezelfde dag ruimte maken om u te helpen.
- Voor spoedgevallen buiten onze openingsuren belt u het telefoonnummer 036-3035290. Houdt u rekening met directe betaling tijdens waarneming van een collega.
Tarieven:
- Wij werken volgens het UPT-tarief. Sinds 1995 geldt voor elke Nederlander een door de overheid bepaald maximumtarief voor een bepaalde tandheelkundige verrichting. Dit tarief wordt het Uniforme Particuliere Tarief genoemd, ook wel UPT-tarief genoemd. Elk jaar wordt dit tarief vastgesteld door het College Tarieven Gezondheidszorg (CTG).
Klachten:
- Wanneer u ontevreden bent over de behandeling of de manier waarop u bejegend bent, vragen wij u om dit zo spoedig mogelijk aan ons personeel kenbaar te maken. Wellicht kunnen wij direct iets voor u doen. Bent u van mening dat wij hier geen gehoor aan hebben gegeven, kunt u schriftelijk een klacht indienen. Wij zullen zo spoedig mogelijk doch binnen een termijn van 6 weken op uw klacht reageren. Indien u daarna nog steeds ontevreden bent over de afhandeling van uw klacht, kunt u zich richten tot:
De klachtencommissie NMT, Postbus 2000, 3430 CA Nieuwegein. Tel. nummer: 030-6076 276
Meer informatie over de klachtenregeling kunt u opvragen bij de NMT. Dat kan schriftelijk via Postbus 2000, 3430 CA Nieuwegein. Voor een persoonlijk advies of informatie kunt u contact opnemen met het Tandheelkundig Informatie Punt ( TIP ), telefoon 0900-2025 012.